Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
rok szkolny
2021/2022
7:00 – 8:00
|
Przyjazd
dzieci. Schodzenie się dzieci do wyznaczonych sal. Zabawy tematyczne,
dowolne, gry i zabawy dydaktyczne w salach i na korytarzu. Rozmowy
indywidualne , ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia artykulacyjne.Przygotowanie do
zajęć. Zajęcia logopedyczne. Dalton – (planowanie , wykonywanie zadań,
wyznaczanie dyżurnych)
|
8:00 - 8:40
|
Dalton
– (planowanie , wykonywanie zadań, wyznaczanie dyżurnych). Religia. Ćwiczenia
poranne. Zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Czynności
higieniczno-sanitarne ( w tym mycie
zębów).
|
8:40 - 9:25
|
I
zajęcie dydaktyczne realizowane według wybranego programu. Religia
|
9:25 – 10:25
|
Zabawy
dowolne ( konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne ) przy niewielkim udziale
nauczyciela/
|
10:25 – 11:05
|
II
zajęcie dydaktyczne realizowane według wybranego programu. Rytmika.
|
11:05 – 11:50
|
Przygotowanie
do obiadu. Czynności higieniczno-sanitarne. Obiad.
|
11:45 - 12:00
|
Relaksacja.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej w ramach kampanii Cała Polska Czyta
Dzieciom. Rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.
|
12:00- 13:30
|
Zabawy na placu zabaw (
zabawy ruchowe i na przyrządach, zajęcia sportowe) , spacery , wycieczki po
najbliższej okolicy
( obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, gospodarcze i
ogrodnicze). Zabawy ruchowe w przedszkolu. Język angielski
Dalton
– wykonywanie zadań, podsumowanie pracy w ciągu tygodnia/ zajęcia
informatyczne z wykorzystaniem komputera/ pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Zajęcia logopedyczne. Rytmika.
|
13:30-14:00
|
Dalton
– wykonywanie zadań, podsumowanie pracy w ciągu tygodnia/ zajęcia
informatyczne z wykorzystaniem komputera/ pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczno-sanitarne. Podwieczorek.
|
14:00 – 16:00
|
Zajęcia logopedyczne. Gry
i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy
badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem, zajęcia o
charakterze muzycznym, teatralnym, plastycznym, gry i zabawy ruchowe
wspomagające rozwój fizyczny. Zabawy na placu zabaw. Rozwożenie dzieci.
Rozchodzenie się dzieci.
|
RAMOWE ROZKŁADY DNIA W POSZCZEGÓLNYCH GRUPACH
GRUPA 1 - FIOLETOWA
7:00 - 8:30
|
Schodzenie się dzieci. Powitanka. Zabawy
integrujące grupę. Wyznaczanie dyżurnych.
Ćwiczenia poranne.
Ćwiczenia artykulacyjne.
Rozwijanie kompetencji kluczowych- budowanie dłuższych
wypowiedzi.
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z
zainteresowaniami dzieci.
Uzupełnianie kalendarza pogody.
Dalton (planowanie/realizacja).
|
8:30 - 9:00
|
Przygotowanie do śniadania, śniadanie -
kształtowanie nawyków higienicznych,
zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,
zachowanie porządku wokół siebie i zachowanie prawidłowej postawy przy
stoliku, rozwijanie sprawności manualnej podczas posługiwania się sztućcami .
|
9:00 - 9:40
|
I zajęcie z całą grupą.
Kącik Dobrego Startu.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
|
9:40 - 10:00
|
Zabawy muzyczno – ruchowe.
|
10:00 -10:40
|
Zabawa dowolna w kącikach zainteresowań.
Dalton (realizacja).
|
10:40 - 11:20
|
II zajęcie z cała grupą.
|
11:20 - 12:00
|
Przygotowanie do obiadu , obiad - kształtowanie
nawyków higienicznych,
zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,
zachowanie porządku wokół siebie i zachowanie prawidłowej postawy przy
stoliku, rozwijanie sprawności manualnej podczas posługiwania się sztućcami .
|
12:00 - 13:00
|
Relaksacja. Czytanie bajek w ramach kampanii Cała
Polska czyta dzieciom- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych
wypowiedzi.
Język angielski( poniedziałek, środa), rytmika(
poniedziałek).
|
13:00 - 13:30
|
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Pobyt poza budynkiem przedszkola: spacer do
parku, do centrum Ujazdu, na łąkę, do parku.
Zabawa z kodowaniem.
Dalton (realizacja).
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna.
Zabawy swobodne wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy
dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze
rozwijające zainteresowania otaczającym światem, zajęcia o charakterze
muzycznym, teatralnym, plastycznym, zajęcia
z elementami informatyki. Ćwiczenia indywidualne
z dziećmi.
|
13:30 - 14:00
|
Przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek
- kształtowanie nawyków
higienicznych,
zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,
zachowanie porządku wokół siebie i zachowanie prawidłowej postawy przy
stoliku.
|
14:00 - 15:00
|
Podsumowanie z dziećmi minionego dnia.
Utrwalenie wiadomości i umiejętności, poznanych
wierszy i piosenek.
Dalton- podsumowanie zadań tygodniowych (piątek).
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
|
Uwaga! Ramowy rozkład dnia, jak sama nazwa wskazuje, jest
tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: różne warunki pogodowe,
wizyty zaproszonych gości, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas
realizacji tematu.
GRUPA 2 - NIEBIESKA
7.00-8.30
|
Schodzenie się dzieci.
Wyznaczanie dyżurnych. Powitanka. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia
artykulacyjne.
Ćwiczenia poranne.
Rozwijanie kompetencji
kluczowych- budowanie dłuższych wypowiedzi.
Rozmowy kierowane na tematy
zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Uzupełnianie kalendarza pogody.
Dalton (planowanie/realizacja)
|
8.30-9.10
|
Przygotowanie do śniadania-
kształtowanie nawyków higienicznych.
Śniadanie- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie
posiłku, zachowanie porządku wokół siebie i zachowanie prawidłowej postawy
przy stoliku, doskonalenie sprawności posługiwania się sztućcami
( łyżka, widelec).
|
9.10-9.35
|
Zajęcie z grupą.
Kącik Dobrego Startu.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
|
9.35-10.15
|
Zabawa dowolna.
Dalton (realizacja).
Język angielski.
Pomoc psychologiczno-
pedagogiczna.
|
10.15-11.20
|
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Pobyt poza budynkiem
przedszkola: spacer do parku, do centrum Ujazdu, na łąkę, do parku.
Zabawy ruchowe w sali.
|
11.20-12.00
|
Przygotowanie do obiadu- kształtowanie
nawyków higienicznych.
Obiad- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie
porządku wokół siebie i zachowanie prawidłowej postawy przy stoliku.
|
12.00-12.30
|
Relaksacja. Czytanie bajek w
ramach kampanii Cała Polska czyta dzieciom- rozwijanie umiejętności budowania
dłuższych wypowiedzi.
|
12.30-13.20
|
Zabawa z kodowaniem.
Dalton (realizacja).
Rytmika.
Pomoc psychologiczno-
pedagogiczna.
Zabawy swobodne wg. pomysłów
dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i
zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem, zajęcia
o charakterze muzycznym, teatralnym, plastycznym, zajęcia
z elementami informatyki. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi.
|
13.20-13.50
|
Przygotowanie do podwieczorku-
kształtowanie nawyków higienicznych.
Podwieczorek- zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie
posiłku, zachowanie porządku wokół siebie i zachowanie prawidłowej postawy
przy stoliku.
|
13.50-14.30
|
Podsumowanie z dziećmi minionego
dnia.
Utrwalenie wiadomości i
umiejętności, poznanych wierszy i piosenek
Dalton- podsumowanie zadań
tygodniowych (piątek).
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
|
14.30-16.00
|
Przyjście dzieci z innych grup
przedszkolnych- praca w grupie łączonej.
|
Ramowy
rozkład dnia , jak sama nazwa wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec
zmianie ze względu na: różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu,
uroczystości, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu.
GRUPA 3 - LIMONKOWA
Ramowy rozkład dnia 4 - latki
7.30-8.20
|
Schodzenie
się dzieci. Wyznaczanie dyżurnych. Powitanka. Zabawy integrujące grupę.
Ćwiczenia poranne.
Rozmowy
kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci -budowanie dłuższych
wypowiedzi. Ćwiczenia artykulacyjne.
|
8.20-9.10
|
Przygotowanie do
śniadania. Kształtowanie nawyków higienicznych.
Śniadanie. Doskonalenie
umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz
prawidłowego posługiwania się sztućcami.
|
9.10-9.35
|
I zajęcie z całą grupą.
Kącik Dobrego Startu- wspomaganie rozwoju psychoruchowego.
|
9.35-10.45
|
Zabawa dowolna./ Zabawy
ruchowe w sal, na tarasie.
DALTON -
planowanie(poniedziałek)/realizacja
Zajęcia w ogrodzie
sensorycznym.
|
10.45-11.10
|
II zajęcie z całą grupą
|
11.10-12.00
|
Przygotowanie do obiadu.
Kształtowanie nawyków higienicznych. Obiad. Doskonalenie umiejętności
samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz prawidłowego
posługiwania się sztućcami.
|
12.00-12.30
|
Relaksacja. Czytanie
bajek w ramach realizacji kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom. Rozmowy na
temat ich treści -budowanie dłuższych wypowiedzi. Słuchanie muzyki
relaksacyjnej.
Język angielski(wtorek,
czwartek)/
|
12.30-13.40
|
Zabawy w ogrodzie
przedszkolnym.
Pobyt poza budynkiem
przedszkola: spacer do parku, do centrum Ujazdu, na łąkę, do lasu.
Zabawy z kodowaniem -
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Rytmika (piątek)
DALTON (realizacja)
Ćwiczenia
ogólnorozwojowe.
Zabawy
swobodne wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój
umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania
otaczającym światem, zajęcia o charakterze muzycznym, teatralnym,
plastycznym. Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny. Ćwiczenia
indywidualne z dziećmi.
|
13.40-14.00
|
Przygotowanie do
podwieczorku. Kształtowanie nawyków higienicznych. Podwieczorek. Doskonalenie
umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz
prawidłowego posługiwania się sztućcami.
|
14.15-14.30
|
Podsumowanie z dziećmi
minionego dnia.
Utrwalenie wiadomości i
umiejętności, poznanych wierszy, piosenek.
DALTON- podsumowanie
zadań tygodniowych(piątek).
Przejście do grupy
łączonej (niebieskiej)
|
UWAGA!!! Ramowy rozkład
dnia, jak sama nazwa wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze
względu na: różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości,
spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu.
GRUPA 4 - ZIELONA
Ramowy rozkład dnia 6-latki
7.30-8.20
|
Schodzenie
się dzieci. Wyznaczanie dyżurnych. Powitanka. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia
poranne.
Rozmowy
kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci -budowanie dłuższych
wypowiedzi. Ćwiczenia artykulacyjne. Zabawy słuchowe.
|
8.20-9.05
|
Przygotowanie do
śniadania. Kształtowanie nawyków higienicznych.
Śniadanie. Doskonalenie
umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz
prawidłowego posługiwania się sztućcami.
Religia (wtorek, środa)
|
9.05-9.45
|
I zajęcie z całą grupą.
Kącik Dobrego Startu- wspomaganie rozwoju psychoruchowego.
|
9.45-10.40
|
Zabawa dowolna./ Zabawy
ruchowe w sali i na tarasie.
DALTON -
planowanie(poniedziałek)/realizacja
Zajęcia w ogrodzie
sensorycznym.
|
10.40-11.15
|
II zajęcie z całą grupą
|
11.15-12.00
|
Przygotowanie do obiadu.
Kształtowanie nawyków higienicznych. Obiad. Doskonalenie umiejętności
samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz prawidłowego
posługiwania się sztućcami.
|
12.00-12.30
|
Relaksacja. Czytanie
bajek w ramach realizacji kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom. Rozmowy na
temat ich treści -budowanie dłuższych wypowiedzi. Słuchanie muzyki
relaksacyjnej.
Język
angielski(poniedziałek, czwartek)/
|
12.30-13.40
|
Zabawy w ogrodzie
przedszkolnym.
Pobyt poza budynkiem
przedszkola: spacer do parku, do centrum Ujazdu, na łąkę, do lasu.
Zabawy z kodowaniem -
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Rytmika (wtorek)
DALTON (realizacja)
Ćwiczenia
ogólnorozwojowe.
Zabawy
swobodne wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój
umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania
otaczającym światem, zajęcia o charakterze muzycznym, teatralnym,
plastycznym. Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny. Ćwiczenia
indywidualne z dziećmi.
|
13.40-14.00
|
Przygotowanie do
podwieczorku. Kształtowanie nawyków higienicznych. Podwieczorek. Doskonalenie
umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz
prawidłowego posługiwania się sztućcami.
|
14.15-14.30
|
Podsumowanie z dziećmi
minionego dnia.
Utrwalenie wiadomości i
umiejętności, poznanych wierszy, piosenek.
DALTON- podsumowanie
zadań tygodniowych(piątek).
Przejście do grupy
łączonej (pomarańczowej)
|
UWAGA!!! Ramowy rozkład
dnia, jak sama nazwa wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze
względu na: różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości,
spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu.
GRUPA 5 - CZERWONA
RAMOWY ROZKŁAD
DNIA
I
część dnia
|
8.00-8.30
|
Powitanka /według piktogramów/ muzycznie
Planowanie
, wybór dyżurnych – DALTON/ Religia- wtorek i środa
Zabawy
integrujące grupę
Ćwiczenia
poranne
Rozmowy
kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci-rozwijanie umiejętności
dłuższych wypowiedzi dzieci
Przygotowanie
do śniadania według wytycznych
Śniadanie-
spożywanie posiłków z użyciem sztućców w w formie szwedzkiego stołu,
nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
|
II
część dnia
|
8.30-9.30
9.30-10.30
10.30-11.10
11.10-11.50
11.50-12.30
12.30-13.30
13.30-13.50
|
I
zajęcia z całą grupą
Zabawy
dowolne/ Zabawy ruchowe/Realizacja zaplanowanych zadań
II
zajęcia z całą grupą
Przygotowanie
do obiadu według wytycznych/ Ćwiczenia artykulacyjne
Obiad-
spożywanie posiłków z użyciem sztućców i samodzielnego nalewania zupy,
nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
Relaksacja-
Czytanie książek w ramach Kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom. Rozwijanie
umiejętności dłuższych wypowiedzi/TOC/Zabawy na placu zabaw według wytycznych
Spacery
do parku , na łąkę, do lasu/Zabawy ruchowe w sali/DALTON realizacja
zaplanowanych zadań/Rytmika – czwartek/Zabawy swobodne dzieci rozwijające ich
zainteresowania. Gry i zabawy dydaktyczne, badawcze. Zajęcia o charakterze
muzycznym, teatralnym, plastycznym, informatycznym.
Przygotowanie
do podwieczorku- według wytycznych.
Podwieczorek.
|
III
część dnia
|
13.50-14.30
|
Praca
indywidualna z dzieckiem/ Podsumowanie dnia. Utrwalenie wiadomości i
umiejętności, poznanych wierszy i piosenek.
Piątek
– podsumowanie i refleksja- DALTON
Zabawy
dowolne w kącikach zainteresowań
|
Wiodąca aktywność
Poniedziałek
|
społeczno-emocjonalna
|
Wtorek
|
językowa
|
Środa
|
matematyczno-przyrodnicza
|
Czwartek
|
muzyczno-ruchowa
|
Piątek
|
Plastyczno-techniczna
|
GRUPA 6 - POMARAŃCZOWA DZIECI – 5 – LETNIE
I CZĘŚĆ DNIA
|
7.30 – 8.20
|
Schodzenie się dzieci, czynności: opiekuńcze, porządkowe
i organizacyjne, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy swobodne w kącikach
zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze:
obserwacyjnym, artystycznym, stymulująco – kompensacyjnym oraz wychowawczym,
praca z dzieckiem zdolnym. Gry dydaktyczne. Dalton. Czynności porządkowe.
„Powitanka” – wiersz, piosenka, ź też pląs muzyczno – ruchowy. „Kodowanie
na dywanie” – zajęcia/gry/zabawy kształtujące myślenie logiczno –
matematyczne dzieci. Ćwiczenia poranne.
|
8.20 – 9.00
|
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Kształtowanie
nawyków: samodzielnego, estetycznego i kulturalnego przygotowania do spożywania
posiłku, czynności higieniczne i porządkowe po zakończeniu posiłku,
rozwijanie sprawności manualnej podczas prawidłowego posługiwania się
sztućcami.
|
II CZĘŚĆ DNIA
|
9.00 – 9.30
|
I Zajęcie edukacyjno - wychowawcze , działania
związane z realizacją „Metody dobrego startu” prof. Marty Bogdanowicz (w
języku polskim i angielskim) oraz programu powszechnej dwujęzyczności „Watt’s
English”.
|
9.30 – 9.45
|
Zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem.
|
9.45 – 10.30
|
I Zajęcie edukacyjno – wychowawcze, spacery i
wycieczki, eksperymenty oraz doświadczenia dziecięce.
|
10.30 – 11.20
|
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w kącikach
zainteresowań..
|
11.20 – 12.00
|
Przygotowanie do obiadu. Obiad. Wdrażanie do
samodzielności przy nakładaniu potraw, samodzielnego i kulturalnego
spożywania posiłku, posługiwania się nożem i widelcem, czynności higieniczne
i porządkowe po zakończeniu posiłku.
|
III CZĘŚĆ DNIA
|
12.00 – 13.30
|
Kampania głośnego czytania Fundacji ABC XXI „Cała
Polska Czyta Dzieciom”, zabawy o charakterze relaksacyjnym, zajęcia i
zabawy w ogrodzie przedszkolnym, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć
edukacyjnych, rytmika (poniedziałek), zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci,
zabawy w kącikach zainteresowań. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
|
13.30 – 14.00
|
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Kształtowanie
nawyków: samodzielnego, estetycznego i kulturalnego przygotowania do
spożywania posiłku, czynności higieniczne i porządkowe przed i po zakończeniu
posiłku
|
14.00 – 15.00
|
Praca indywidualna, praca w zespołach, swobodna
działalność dzieci, zabawy ruchowe i ze śpiewem w Sali, zabawy w kącikach
zainteresowań, realizacja zadań z „tablicy zadań”, praca z instrukcją.
Wykorzystywanie narzędzi edukacji daltońskiej do podsumowania dnia.
Podsumowanie zadań z nauczycielem (piątek).
|
GRUPA 7 - ŻÓŁTA
7.30 – 8.20
|
Schodzenie się dzieci. Wyznaczanie dyżurnych. Powitanka.
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne. Ćwiczenia artykulacyjne.
Rozmowy
kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci -budowanie dłuższych
wypowiedzi.
DALTON
– planowanie/realizacja.
|
8.20 – 9.10
|
Przygotowanie
do śniadania. Kształtowanie nawyków higienicznych.
Śniadanie.
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.
|
9.10 –
9.35
|
I
zajęcie z całą grupą. Kącik Dobrego Startu- wspomaganie rozwoju
psychoruchowego.
|
9.35 – 10.20
|
Zabawa dowolna. Zabawy ruchowe w
sali, na tarasie.
|
10.20 – 10.55
|
II zajęcie z całą grupą.
|
10.55- 11.20
|
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Pobyt poza budynkiem
przedszkola: spacer do parku, do centrum Ujazdu, na łąkę, do lasu.
Język angielski – czwartek.
|
11.20 – 12.00
|
Przygotowanie do obiadu. Kształtowanie
nawyków higienicznych. Obiad. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i
estetycznego spożywania posiłku oraz prawidłowego posługiwania się sztućcami.
|
12.00 – 12.30
|
Relaksacja.
Czytanie bajek w ramach realizacji kampanii „Cała Polska Czyta Dzieciom”.
Rozmowy na temat ich treści -budowanie dłuższych wypowiedzi. Słuchanie muzyki
relaksacyjnej.
|
12.30 – 13.40
|
Zabawy z kodowaniem - rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Rytmika (piątek)
DALTON (realizacja)
Język angielski – piątek.
Rytmika - czwartek
Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Zabawy
swobodne wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój
umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania
otaczającym światem, zajęcia o charakterze muzycznym, teatralnym,
plastycznym. Gry i zabawy wspomagające rozwój fizyczny. Ćwiczenia indywidualne
z dziećmi
|
13.40
– 14.00
|
Przygotowanie do podwieczorku. Kształtowanie
nawyków higienicznych. Podwieczorek. Doskonalenie umiejętności samodzielnego
i estetycznego spożywania posiłku oraz prawidłowego posługiwania się
sztućcami.
|
14.00 – 15.00
|
Podsumowanie z dziećmi minionego dnia.
Utrwalenie wiadomości i umiejętności,
poznanych wierszy, piosenek.
DALTON- podsumowanie zadań
tygodniowych(piątek).
Przejście do grupy łączonej
(niebieskiej).
Zabawy dowolne w kącikach
zainteresowań.
|
UWAGA!!! Ramowy rozkład dnia, jak sama nazwa
wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: różne warunki
pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, spotkania, krótszy lub
przedłużający się czas realizacji tematu.
Organizacja treści zawartych w Planecie dzieci skupia
się wokół aktywności wiodącej, która w danym dniu dominuje nad pozostałymi:
- PONIEDZIAŁEK: aktywność
społeczno-emocjonalna,
- WTOREK: aktywność językowa,
- ŚRODA: aktywność
matematyczno- przyrodnicza,
- CZWARTEK: aktywność
muzyczno-ruchowa,
- PIĄTEK: aktywność
plastyczno-techniczna.