Grupa VI

                            Grupa VI - pomarańczowa
                                    Dzieci 4 - letnie


Terminy konsultacji nauczycielki z rodzicami

poniedziałek godz. 12:00-12:30

 

( prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z przedszkolem

w celu umówienia spotkania )

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC STYCZEŃ:

1.    PŁYNIE CZAS
2.    MŁODSI I STARSI
3.    SPORT TO ZDROWIE
4.    DBAM O ZDROWIE
 
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
 poznanie, na podstawie wiersza, czym jest szacunek,
 rozwijanie ekspresji słownej i wrażliwości na potrzeby innych,
 nauka wyrażania szacunku do drugiego człowieka
 poznanie zjawisk rytmicznie występujących w przyrodzie (dzień – noc),
 rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
 rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
 wdrażanie do przestrzegania rytmu dobowego,
 budowanie wiadomości na temat nocy,
 dostrzeganie rytmu dzień – noc,
 wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na polecenia,
 poznanie poszczególnych etapów życia człowieka,
 rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnic,
 rozwijanie wrażliwości muzycznej i aktywnego słuchania muzyki,
 rozwijanie sprawności fizycznej,
 rozwijanie empatii w stosunku do wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku,
 poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
 przypomnienie techniki malowania farbami akwarelowymi,
 poszerzanie doświadczeń plastycznych,
 nauka właściwego gospodarowania wodą podczas malowania,
 zachęcanie do zgodnej współpracy,
 poznanie wartości „szacunek” na podstawie przykładów,
 kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
 kształtowanie pozytywnych cech charakteru,
 uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych,
 rozwijanie mowy komunikatywnej,
 rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
 budowanie więzi emocjonalnej pomiędzy dziećmi w grupie,
 poznanie pojęcia „para”,
 rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

 rozwijanie umiejętności sprawdzania liczebności zbiorów poprzez łączenie ich
elementów w pary,
 budowanie wiary we własne siły,
 rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
 zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami,
 poznanie zastosowania kalendarza,
 rozwijanie umiejętności porównywania wyglądu różnych przedmiotów,
 rozwijanie motoryki małej,
 zachęcanie do samodzielnego i starannego wykonania upominku dla babci,
 poszerzanie wiadomości na temat zdrowia jako wartości,
 nabywanie umiejętności formułowania wniosków,
 wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
 rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
 doskonalenie umiejętności przeliczania,
 stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń
matematycznych,
 utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu zimą (na
podstawie piosenki),
 zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu i zabaw na śniegu,
 poznanie niekonwencjonalnego sposobu wykorzystania płatków
kosmetycznych,
 rozwijanie umiejętności planowania działań podczas wykonywania pracy
plastycznej,
 rozwijanie pamięci słuchowej i wzrokowej,
 poznanie wartości „zdrowie” na przykładzie opowiadania,
 poznanie zawodu farmaceuty i jego miejsca pracy,
 kształcenie zachowań sprzyjających zachowaniu zdrowia,
 rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
 uwrażliwienie na konieczność dbania o higienę osobistą,
 poznanie pojęcia „taniec” i kroków do „Polki kłanianki”,
 rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności tanecznych,
 zachęcanie do aktywności ruchowej,
 poznanie składowych piramidy zdrowia,
 nabywanie wiadomości związanych ze zdrowym stylem życia.
 
 

WIERSZE

„Babuleńka”   Helena Bechlerowa

Idzie babuleńka
siwa, siwiuteńka,
do ziemi się schyla,
przystaje co chwila.
Kosz uciska w ręce.
Ciężko babuleńce.
– Jakże radę dam?...
– Babciu, wezmę koszyk
i pomogę wam.
Wicher śniegiem ściska,
droga taka śliska…
Babuleńka narzeka:
– Dla starego człeka
ciężki, ciężki czas!
– Babciu, dajcie rękę,
poprowadzę was.
 

„Noc”  Janusz Jabłoński
Noc jest czarna tak jak smoła,
Nic nie widać dookoła.
Choć wytężasz wzrok,
Dookoła tylko mrok.
Noc jest czarna jak węgielek,
Nie zobaczysz w nocy wiele.
Tylko księżyc lśni na niebie
I uśmiecha się do ciebie.

 

„Niski – wysoki”  Irena Suchorzewska

– Powiedz, Babciu,
co jest niskie?

– Trawa.
– Co wysokie?
– Sosny.
I ty będziesz wysoki,
jak jeszcze podrośniesz…
– Już jestem wysoki!
Prawie sięgam do dzwonka!
Niziutkie są dla mnie:
mrówka, żuk, biedronka…
– Wysoki dla pieska,
wysoki dla myszki,
ale dla tatusia
jeszcze jesteś niski…

 

„Serce dla babci i dziadka”  Marlena Szeląg
Choć małe jeszcze serduszko moje,
to pełne miłości do dziadziusia.
W nim także miejsce jest babciu twoje,
bo kocha Was przecież najmocniej wnusia.
Babciu i dziadku, najlepsi na świecie,
laurki ode mnie dziś dostaniecie!
A w tych laurkach z serca życzenia:
zdrowia, szczęścia i zadowolenia!

 

„Dla Babci”   Hanna Łochocka

Kalendarz
ma kartek wiele:
czarne – na co dzień,
czerwone – w niedzielę.
Zrywam dzisiaj kartkę.

Znowu zwykła strona!
Lepsza na Dzień Babci
byłaby – zielona,
albo żółta, słoneczna,
pachnąca jak róża…
Zrobię ci kalendarz, Babciu,
kiedy będę duża!
 

 

PIOSENKI
„Dziadku nasz kochany”

sł. Andrzej Marek Grabowski, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Dziś mamy Dzień Dziadka,
wspaniała to gratka
dla wszystkich dzieciaków,
dziewczynek, chłopaków.
Ref.: Dziadku, dziadku, dziadku!
Dziadku nasz kochany!

 

Tyle pięknych kwiatków,
dzisiaj Tobie damy! (x2)
Dla łysych, wąsatych,
dla chudych, brzuchatych,
dla wszystkich dziadziusiów
buziaki od wnusiów!
Ref.: Dziadku…
 
„Olimpiada”

sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska

 

Wczoraj była olimpiada
dla dzieci  z przedszkola.
Medal dostał  Tymoteusz,
wyróżnienie  – Ola.
Wszystkie dzieci  z naszej grupy
mocno się  starały.
W dal skakały i biegały,
do celu  rzucały.
Świetnie się tam  bawiliśmy
i jeszcze wam powiem:
zrozumiałem to, co mówią,
że sport to jest zdrowie.

 

„Zabawy na śniegu”

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

 

Ref.: Gdy pada śnieg, biały śnieg,
gdy sypie i prószy biały śnieg… (x2)
Z górki na pazurki zjedziemy na sankach,
a ze śniegu ulepimy białego bałwanka.

 

Ref.: Gdy pada śnieg… (x2)
W mamę albo w tatę rzucimy śnieżkami.
Przyszła mroźna biała zima, pobawcie się

z nami.

Ref.: Gdy pada śnieg … (x2)

LogoBIP

Wyszukiwarka