Realizowane projekty
Projekty,
jakie są realizowane w poszczególnych grupach
w roku szkolnym 2021/2022
Grupa
1
„W ogrodzie pszczółki- hortiterapia dla każdego.”
„ Mamo, tato wolę wodę.”
W naszej grupie realizowany jest Plan Daltoński.
Grupa 2
Grupa
3
Plan Daltoński
Plan
daltoński to koncepcja polegająca na wdrażaniu do samodzielności w działaniu,
podejmowaniu inicjatyw
i odpowiedzialności za swoją pracę a także rozwijająca
umiejętność współpracy. Najważniejsze filary zasad daltońskich to: odpowiedzialność,
samodzielność, współpraca i refleksja. Kluczową ideą planu daltońskiego
jest również indywidualizacja procesu nauczania.
Mamo, Tato
wolę wodę to jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce. Jego nadrzędnym celem
jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym
podkreśleniem roli wody
w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na
zagadnienie ochrony środowiska. W ramach programu tworzone są dla przedszkoli
eksperckie materiały edukacyjno-poznawcze, w tym scenariusze zajęć, angażujące
dzieci i wychowawców do wspólnej nauki poprzez zabawę.
,,W ogrodzie pszczółki czyli
hortiterapia dla każdego" Polega
na stymulowaniu sensorycznym wszystkich
5 zmysłów. Celem jest pozbywanie się
napięć i stresu poprzez bliski kontakt z naturą oraz obserwację procesu
wzrastania roślin, ich kwitnienia i owocowania, a także poprzez doznanie
satysfakcji i zadowolenia
z efektów pracy nad pielęgnowaniem roślin.
Grupa
4
Plan Daltoński
Plan
daltoński to koncepcja polegająca na wdrażaniu do samodzielności w działaniu,
podejmowaniu inicjatyw i odpowiedzialności za swoją pracę a także rozwijająca
umiejętność współpracy. Najważniejsze filary zasad daltońskich to: odpowiedzialność,
samodzielność, współpraca i refleksja. Kluczową ideą planu
daltońskiego jest również indywidualizacja procesu nauczania.
Mamo, Tato
wolę wodę to jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce
zainicjowany w 2009 roku przez Żywiec Zdrój w trosce o zdrowy rozwój
najmłodszych. Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych
nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej
diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska. W ramach
programu tworzone są dla przedszkoli eksperckie materiały edukacyjno-poznawcze,
w tym scenariusze zajęć, angażujące dzieci i wychowawców do wspólnej nauki poprzez
zabawę.
,,W ogrodzie pszczółki czyli
hortiterapia dla każdego" Polega
na stymulowaniu sensorycznym wszystkich
5 zmysłów. Celem jest pozbywanie się napięcia i stresu poprzez bliski
kontakt z naturą oraz obserwację procesu wzrastania roślin, ich kwitnienia i
owocowania, a także poprzez doznawanie satysfakcji i zadowolenia z efektów pracy
nad pielęgnowaniem roślin.
Grupa
5
Grupa
6
Realizowane projekty:
- OGÓLNOPOLSKI PROJEKT "GRAMY ZMYSŁAMI" pod patronatem
Rzecznika Praw
Dziecka Mikołaja Pawlaka
- PROJEKT W OGRODZIE PSZCZÓŁKI - CZYLI HORTITERAPIA DLA KAŻDEGO
- PROJEKT EKOEKSPERYMENTARIUM z grą on-line
Grupa
7
„W ogrodzie pszczółki czyli hortiterapia dla każdego" – polega na stymulowaniu sensorycznym wszystkich 5 zmysłów. Celem jest pozbywanie się napięcia i stresu poprzez bliski kontakt z naturą oraz obserwację procesu wzrastania roślin, ich kwitnienia i owocowania, a także poprzez doznawanie satysfakcji i zadowolenia z efektów pracy nad pielęgnowaniem roślin.
„Mały Miś w świecie wielkiej literatury” - Celem głównym projektu jest rozwijanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi i publicznymi w całej Polsce i za granicą.
Plan Daltoński - to koncepcja polegająca na wdrażaniu do samodzielności w działaniu, podejmowaniu inicjatyw i odpowiedzialności za swoją pracę a także rozwijająca umiejętność współpracy. Najważniejsze filary zasad daltońskich to: odpowiedzialność, samodzielność, współpraca i refleksja. Kluczową ideą planu daltońskiego jest również indywidualizacja procesu nauczania.